patricshlnytt.blogg.se

Allt du behöver - för att ha koll på SHL (Swedish Hockey Leauge)

Frölunda back tvingas sluta

Kategori: Skador

Frölunda backen Pierre Johnson, som haft ljumskproblem i över ett år har haft en lång rehabiliterings träning (13 månader). Den 26:e oktober var äntligen väntan över och han debuterade mot Färjestad och spelade även mot MoDo fyra dagar senare, tills ljumskarna började kännas av igen - idag beslutade Frölunda backen att avsluta karriären, endast 29 år gammal.
 
– När jag spelade mot Färjestad kändes det faktiskt rätt ok, men under matchen mot Modo kände jag av ljumskarna mer och mer. Efter första träningen efter Modomatchen kände jag att det inte kommer att funka med mina ljumskar med maxbelastningen på matcherna och sedan med träningarna, säger Johnson till Frölundas hemsida. 
 
Pierre Johnson har under den här säsongen och den förra endast spelat 12 SHL/Elitserie matcher:
 
– Jag och Frölunda har verkligen försökt allt på alla vägar med alla experter och alla tillgängliga och möjliga lösningar som finns inom medicin och rehab, men nu tog det stopp. Helt stopp.
 
Pierre Johnson hann under sin SHL karriär spela totalt 276 matcher (12+28) för klubbarna Mora, Färjestad och nu senast i Frölunda.
 
Det är givetvis jättetråkigt att höra om en sådan här nyhet, att en sådan duktig hockeyspelare ska behöva avsluta sin karriär så tidigt är något som gör ont i hjärtat. Pierre var en otroligt duktig hockeyspelare som gjorde sig känd för sin hårda/tuffa och uppoffrande spelstil!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: