patricshlnytt.blogg.se

Allt du behöver - för att ha koll på SHL (Swedish Hockey Leauge)

Oscar Sundh lämnar Luleå

Kategori: Övergångar

Som bloggen avslöjade igår talade det mesta för att Luleå forwarden Oscar Sundh lämnar klubben efter 10 matcher, för spel med Linköping. Nu bekräftar Luleå att Oscar Sundh lämnar klubben.
 
– Vi kan bara tacka Oscar för hans proffsiga förhållningssätt och önskar honom lycka till i sin fortsatta hockeykarriär, säger Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström till klubbens hemsida.
 
Oscar Sundh skrev inför säsongen på ett 2-års kontrakt med Luleå, men han har varit en del skadad och när han väl varit frisk har han haft svårt och ta en plats, så det blev bara 10 matcher (2+2) i Luleå tröjan för Oscar Sundh:
 
– Det är tråkigt att det inte fungerat. Jag har trivts bra med stan, föreningen och mina lagkamrater. Nu ser jag fram emot fortsatta utmaningar i en ny miljö, säger Sundh till Luleås hemsida.
 
Linköping bekräftar nu att man plockar in forwarden Oscar Sundh, som blir spelklar till morgondagens möte mot just Luleå:
 
– Det är mycket glädjande att Oscar vill spela i Linköping. Han är en skicklig spelare som kommer tillföra mycket energi till vårt lag, säger LHC:s sportchef Johan Hemlin till klubbens hemsida.
 
Kontraktet för Oscar Sundh sträcker sig till säsongen 2014/2015:
 
– Jag har haft en tuff inledning på säsongen men det känns kul med miljöombyte. Det är kul att Linköping tror på mig och ville ge mig chansen. Jag ser fram emot att spela här, säger Sundh klubbens hemsida
 
 
 
 

Kommentarer

  • Classe säger:

    Ses i Allsvenskan nästa år om nu inte Djurgården går upp förstås men då måste de börja ta 3-poängre. Bra skrivet - IGEN! /Classe

    2013-11-15 | 18:28:18

Kommentera inlägget här: